Please use this identifier to cite or link to this item:
http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/29722
Title: | Análisis comparativo en términos de rendimiento, capacidad y disponibilidad entre las plataformas e-learning de código abierto: moodle y claroline. |
Authors: | Valarezo León, David Parrales Zavala, Leonardo Millán Traverso, Marcos Efraín |
Keywords: | E–LEARNING CLAROLINE MOODLE PRUEBAS DE RENDIMIENTO |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | ESPOL |
Abstract: | This document presents a comparative analysis between two e-learning platforms open source: Claroline and Moodle, with the objective to help in the appropriate choice of a platform for e-learning, based on technical criteria. For this, the platforms were installed on servers with identical hardware characteristics and software within a network, where they were subjected to performance tests such as: loading, stability and stress to study their behavior variables as concurrency, times were analyzed responses, latency and transfer rate. |
Description: | Este documento presenta un análisis comparativo entre dos plataformas e–learning de código abierto: Claroline y Moodle, con el objetivo de ayudar en la elección apropiada de una plataforma de enseñanza virtual, basándonos en criterios técnicos. Para esto, las plataformas fueron instaladas en servidores con iguales características de hardware y software, dentro de una misma red, donde fueron sometidas a pruebas de rendimiento como son: carga, estabilidad y estrés para estudiar su comportamiento se analizaron variables como concurrencia, tiempos de respuestas, latencia y tasa de transferencia. |
URI: | http://www.dspace.espol.edu.ec/xmlui/handle/123456789/29722 |
Appears in Collections: | Artículos de Tesis de Grado - FIEC |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Resumen de tesis DValarezo y LParrales, director de tesis Mag. Marcos Millán T. 05 junio 2014.pdf | 941.79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.