Abstract:
Currently for the subjects that are taught in the ESPOL, it has the Educational Content Manager called SIDWEB, which facilitates the generation and publication of content and educational materials on the Web. However, SIDWEB doesn’t allow instant assessments that can be used for contextualization and/or strengthening of a class. The assessments that currently has SIDWEB allow the students can perform them at home or in a laboratory and not during the class, for this it was developed a mobile application for Android that will allow to teachers create some assessments
from a website and sometime later enable them in class (contextualiza
tion or conceptualization),so that the students can answer from your mobile device using wireless network of the institution and if they are not connected, through a NFC tag (Near Field Communication). At the end of the assessment, the teacher can determine through reports on what
questions students have failed and could be strengthened in their respective moment (reinforcement or feedback.
Description:
Actualmente para las asignaturas que se dictan en la ESPOL, se cuenta con el Gestor de Contenidos Educativos llamado SIDWeb, el cual facilita la generación y publicación de contenidos y materiales educativos en la web. Sin embargo, SIDWEB no permite realizar evaluaciones instantáneas que se pueda utilizar durante la contextualización y/o refuerzo de una clase. Las evaluaciones que actualmente posee SIDWEB permiten que los estudiantes puedan realizarlas luego en sus casas o en un laboratorio y no durante la clase, para ello se desarrolló una aplicación móvil para Android,
que le permitirá al docente crear unas encuestas desde un sitio web
y habilitarlas posteriormente en algún momento de la clase (contextualización o conceptualización), para que los estudiantes las puedan contestar desde su dispositivo móvil usando las redes inalámbricas de la institución y si no se encuentra conectado, por medio de un tag NFC
(Near Field Communication). Al finalizar la encuesta, el docente podrá determinar por medio de los reportes en qué preguntas los estudiantes
han fallado y poderlas reforzar en su respectivo momento (refuerzo o
retroalimentación).