Abstract:
Information System is a component of great importance to any organization. However, are the data and their appropriate management which gives a strategic character to the TI in the organization. One of the purposes of the MEER is to improve the control of compliance of objectives and analysis of behaviors of the
indicators generated by the billing of energy, revenue from the sale of energy, the State of the portfolio. For this reason that is suggested to implement a strategy of business intelligence that can change the direction of the Organization and allow you to make intelligent decisions based on the history of the organization. The mode
ls suggested in this phase are: Non-performing Loan.-Portfolio Analysis NPLs in time ranges; Billing.-analysis summary and detailed billing; Levying.-Analysis of Bank levying, by boxes. By implementing the proposed improvements, the following results will: Improve response times in reporting, and analysis of the company. To ensure the integrity and reliability of the data. Reduce errors handling files and information.
Communicate and implement process improvements and standardization within the company.
Description:
Los Sistemas de Información son un componente de gran importancia para cualquier organización. Sin embargo, son los datos y su adecuado manejo lo que le da un carácter estratégico a la TI en la organización. Uno de los propósitos del MEER es mejorar el control de cumplimientos de objetivos y el análisis de comportamientos de los indicadores que genera la facturación de energía, la recaudación de la venta de energía, el estado de la cartera. Es por tal motivo que se les sugiere implementar una estrategia de Inteligencia de Negocios que puede cambiar el rumbo de la organización y permitir tomar decisiones inteligentes basándose en la historia de la organización. Los modelos sugeridos en esta fase son: Cartera.- Análisis de la cartera vencida en rangos de tiempo; Facturación.- Análisis de la facturación resumida y detallada; Recaudaciones.-Análisis de las ecaudaciones bancarias, por cajas. Al implementar las mejoras planteadas, se tendrán los siguientes resultados: Mejorar los tiempos de respuesta en la elaboración de reportes y análisis de la compañía. Garantizar la integridad y confiabilidad de los datos. Disminuir los errores de manipulación de archivos e información. Comunicar e implantar los procesos de mejoras y estandarizaciones dentro de la empresa.