Abstract:
The Interagency Task Commission Draft International Cargo Transfer Port In Puerto Manta (CEIPPTICEPM) chaired by the mayor of the city of Manta, hired a Mexican company specializing in home ports called PREDESAEC to carry out these studies.
Once defined by PREDESAEC the various areas that will constitute the new port city of Manta, were divided as follows: Dock area initially 5 cranes QC guy with a demand off 2.2 MVA each.
Area Reefers: storage capacity of 660 refrigerated containers
Workshop area
Container storage area.
Areas of administrative offices
Roads Substation area.
Defined areas, the need for the demands for each of the areas to serve and the most economical way of energy distribution was raised. High demand for installing a substation 69 / 13.8 KV was required.
They defined that higher demands are cranes have feeders for each pair of cranes and yard reefers would be served by individual feeders. For other areas load distribution centers were established nearby.
Description:
La Comisión Especial Interinstitucional Proyecto Puerto Transferencia Internacional Carga En Puerto Manta (CEIPPTICEPM) presidida por el alcalde de la ciudad de Manta, contrató a una empresa de origen Mexicana especializada en puertos denominada PREDESAEC para llevar adelante los estudios mencionados.
Una vez definida por PREDESAEC las diversas áreas que van a constituir el nuevo puerto de la ciudad de Manta, se dividieron de la siguiente forma:
Área de muelles: inicialmente con 5 grúas tipo QC con una demanda de 2.2 MVA cada una.
Área de Reefers : capacidad de almacenamiento de 660 contenedores refrigerados
Área de talleres
Área de almacenamiento de contenedores.
Áreas de oficinas administrativas
Vías de circulación
Área para la subestación.
Definidas las áreas, se planteó la necesidad de establecer las demandas para cada una de las áreas a servir y la manera más económica de la distribución de la energía. Por su alta demanda fue necesaria la instalación de una subestación de 69/13.8 KV.
Se definieron que las mayores demandas que son las grúas tendrán alimentadores por cada par de grúas y patio de reefers serían servidos por alimentadores individuales.
Para las demás áreas se establecieron centros de distribución de carga en las cercanías.