Resumen:
This project describes different phases that were used in the development and deployment of an online academic system, named "Technological Solution" aimed to educational institutions in order to enable the educational community (teachers, students and parents) in order to use new technologies, promoting and encouraging its use as an educational resource; and share academic information (notes, attendance) and administrative (registration, data management staff, teachers and students).
The project was deployed in March of 2013, at the City of Daule, Province of Guayas in the National Education Unit Daule, with benefits both teachers and students.
The technological solution presented helps to reduce time records and to enhance interactivity between teachers and students concerning to how teaching registration are made, student enrollment, registration of attendance and grades. Installation and configuration of the network's headquarters "Multiservices" was performed, as well as the institution where they would use the system. The data is backed up on a central server and also in the educational unit in the Mirror Server.
The results obtained in the project were desired, teachers can now record attendance and grades online as well as students and parents have access to view the data of students, both attendance and grades.
Descripción:
El presente proyecto, describe las diferentes fases que se emplearon en el Desarrollo e implementación de un sistema académico en línea "Solución Tecnológica" dirigido a instituciones educativas, con el objetivo de capacitar a la comunidad educativa (profesorado, alumnos y padres) en el uso de las nuevas tecnologías, promoviendo y fomentando su uso como recurso educativo; además de compartir información académica (notas, asistencias) y administrativas (matrículas, datos del personal administrativo, docentes y alumnos).
El proyecto se implementó desde marzo del 2013, en el Cantón Daule –Provincia del Guayas en la Unidad Educativa Nacional Daule y benefició tanto a profesores como alumnos.
La solución tecnológica presentada ayuda a reducir los tiempos de registros así como a mejorar la interactividad entre los docentes y estudiantes, en ella se realizan el registro de docentes, la matriculación de estudiantes, el registro de asistencias y calificaciones. Se realizó la instalación y configuración de la red en la oficina matriz de “Multiservices”, así como también en la institución donde usarían el sistema. Los datos se respaldan en el servidor central y también en la unidad educativa en el servidor Mirror.
Los resultados que se obtuvieron en el proyecto fueron los deseados, ahora los docentes pueden registrar asistencias y calificaciones en línea, así como también los estudiantes y padres de familia tienen acceso a visualizar los datos de los estudiantes, tanto de asistencias como calificaciones