Please use this identifier to cite or link to this item: http://www.dspace.espol.edu.ec/handle/123456789/31225
Title: DESCRIPCIÓN, MODELAMIENTO Y REDISEÑO DEL PROCESO DE PRÁCTICAS PRE - PROFESIONALES UTILIZANDO EL LENGUAJE DE MODELAMIENTO BPMN
Authors: Pincay Pilay, Luis Alfredo
Tandazo Yanez, Freddy Alex
Keywords: ESPOL
BPMN
CEPROEM
Issue Date: Nov-2015
Publisher: ESPOL
Abstract: This work is focused on the description, modeling and redesign of the “Pre Professional Practices” process at ESPOL. The modeling of this business process will be performed using the BPMN modeling language and the WebRatio tool. In our work we have created two versions of the business process model: An As Is version that presents a model based on an initial proposal of the business process proposed by the CEPROEM, and a To Be model that represents an improved version of the process developed by the authors of this work. With these two models we offer a clearer view of the objectives and scope of the Pre Professional Practices process to those who want to get through this business process in ESPOL.
Description: Este trabajo está enfocado en la descripción, modelamiento y rediseño del proceso de Prácticas Pre Profesionales de la ESPOL, utilizando el lenguaje de modelamiento BPMN con la ayuda del programa WebRatio como herramienta para poder implementar el modelo del proceso de negocio. En nuestro trabajo hemos generado dos versiones del modelo del proceso de negocio; un modelo As Is que se basa en una propuesta inicial del proceso de negocio presentada por el CEPROEM, y un modelo To Be que representa una propuesta mejorada del proceso elaborada por los autores de este trabajo. Con estos dos modelos queremos brindar una visión más clara de los objetivos y alcances a los que se quieren llegar con el proceso de Prácticas Pre Profesionales en la ESPOL.
URI: http://www.dspace.espol.edu.ec/xmlui/handle/123456789/31225
Appears in Collections:Artículos de Tesis de Grado - FIEC



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.